Levi tarjosi vauhdikasta reittiä SM-sarjan kolmannessa osakilpailussa

Keskiyön auringon alla Levillä ajettiin MTB-Enduron SM-sarjan vuoden 2021 kolmas osakilpailu. Levin osakilpailu oli myös EWS Gold Qualifier kilpailu ja reitit tarjoilivatkin hyvää haastetta sekä pituudellaan että muodoillaan kuskeille ensimmäisenä ajopäivänä Kätkällä ja toisena ajopäivänä Bike Parkin reiteillä.

Tulokset löytyvät tuttuun tapaan Tulokset-sivulta, SM 2: Levi, ja myös SportsIdentin palvelusta. Ja lisäksi joukkuekisan tulokset, sekä SM-sarjan pistetaulukko.

MTB-Enduron SM-sarjan 2021 päätösosakilpailu ajetaan 28.-29.8.2021 Juupavaarassa.

Levi Midnight Enduro 2021 (kuva: @enduroseriesfinland)

M-13

1281Paavo, Junkkila
GREENRIDE Racing
 M1318:08.74
2282Jooa, Mitsui
Orbea Factory Team
 M1318:11.56+0:02.82
3283Leevi, Sihto
mtbcf/ Diamondbikes
 M1318:59.70+0:50.96

M-16

1251Justus, Uimonen
RIDE MORE PIVOT
 28:03.64
2253Eliel, Maukonen
Haitor-Devinci / KangKi
 28:24.88+0:21.24
3257Hugo, Helgas
WasaBikeService
 28:54.06+0:50.42

U-21

113Erik, Väänänen
RIDE MORE PIVOT
 37:46.59
214Joonas, Purtola
Rocky Mountain Sportsource
 37:57.95+0:11.36
321Matias, Ahtosalo
Trek-Lundberg Racing
 40:06.38+2:19.79

Naiset

131Suvi, Vacker
Rocky Mountain Sportsource
 44:26.30
233Jasmin, Kansikas
Motokeidas racing team
 45:44.68+1:18.38
338Laura, Bergman
Speedfamily
 48:50.09+4:23.79

Miehet

11Aki, Färm
TLD Suomi
 36:45.19
23Santtu, Nyman
TLD Suomi
 37:37.19+0:52.00
34Henric, Stigell
Team EVOC Finland / Devinci
 38:10.13+1:24.94

Joukkuekisa

1TLD Suomi1270
2Sportsource Rocky Mountain1260
3RIDE MORE975

Tuomariston huomioita kilpailusta

Levin osakilpailussa erikoiskokeilla 5 ja 9 oli puutteita tai rikkoja, joka aiheutti muutamien kuskien osalta harhaanajoja ja vaihtoehtoisia ajolinjoja. Kilpailuun nimetty tuomaristo (EBAn edustajat ja kisajärjestäjä) käsitteli asiaa, mutta muutoksia tuloksiin tai erikoiskokeen poistamista kokonaisajasta ei tehty. Rata olisi voinut olla paremmin merkitty risteyskohdilta, mutta kilpailijan tehtäviin kuuluu tutustua rataan ennalta riittävällä tarkkuudella. Jatkokehitysideana on ratanauhan värin vaihtamista paremmin näkyväksi.

Muistutettavaa lisäksi on, että kuskeilla on vastuu ratamerkintöjen noudattamisesta ja niiden turmeleminen on rangaistavaa aikasakolla tai hylkäyksellä. Eli, jos kuski ajaa merkinnöistä läpi, on hänen ne korjattava.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *